Bentzon

Kolory roku 2014.

komentarzy: 0
16 Grudzień 2013

Rok 2014 zacznie sie już za moment. Inwestycje, ktore będą w nim realizowane powinny być zapięte na ostatni guzik, ale my zastanowimy się czy zdarzają się inwestorzy, którzy kierując się aktualną modą zmieniają swoje wnętrza co rok zgodnie ze wskazaniami kolorystycznymi trendsetterów wiodących na rynku firm? W polskich realiach nie do końca można w to uwierzyć, ale nie wypada z góry zakładać, że ich nie ma.

Dlatego wybraliśmy 2 firmy, które naszym zdaniem mają dużo do powiedzenia w temacie kolorystyki.

Wg. znanej wszystkim firmy Pantone kolorem wiodącym w roku 2014 będzie Radiant Orchidea – czyli fiolet. Kolor do wnętrz bardzo kontrowersyjny – bo trudny do połączenia z innymi barwami. Tym niemniej nawet w tak trudnej jak nasza dziedzinie znaleźliśmy wykładzinę w kolorach, które trendsetterów Pantone powinny zadowolić. Wykładziny dywanowe Alfa i Beta duńskiego producenta Bentzon.

 

Kolejny hit kolorystyczny, tym razem z branży bliższej wnętrzarzom, to według firmy Dulux kolor morska zieleń! Tutaj należy zauważyć pewną prawidłowość – rok 2013 miał nam mijać w kolorze szmaragdowym. Przyglądając się uważnie naszej wykładzinowej ofercie trafiliśmy na kilka kolorów, które naszym zdaniem bardzo dobrze wpisują się w morski odcień Duluxa, tym razem z angielskiej firmy Paragon

 

Najbardziej zaskoczyła nas jednak pewna realizacja, o której zresztą sporo było we wnętrzarskich mediach. Otóż pokoje i korytarze Hotelu Tobaco w Łodzi, w których zastosowano wykładziny Shaw z kolekcji Fascination jakby w porozumieniu z Pantonem pokryły się fioletem i niestety nie do końca biorąc pod uwagę wskazania Duluxa odcieniami niebieskiego.

Tym niemniej mogą być doskonałą inspiracją dla każdego kto zechce wprowadzić trochę nietypowych kolorów na swoje podłogi.

Kategorie: Inspiracje

Filozofia Dentsu w projektowaniu powierzchni biurowych na przykładzie biura Polflor.

komentarzy: 0
20 Wrzesień 2012

Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy, zmieniliśmy siedzibę naszej firmy POLFLOR.Nowe biuro usytuowane jest na parterze nowo wybudowanego kompleksu apartamentów przy ul. Smolnej 13A.

Koncepcja przestrzeni biurowej powstała w oparciu o najnowsze trendy pojawiające się w architekturze wnętrz. Powierzchnia 190m2 została podzielona na trzy strefy: strefe biurową w charakterze Open Space, strefę Chillout Office z reprezentacyjną salą konferencyjną. Obie strefy łączy strefa gospodarcza ( zaplecze techniczne, aneks kuchenny oraz toalety ).

 Poprzez odpowiednią aranżację biura, chciałam stworzyć nowy model organizacji przestrzeni. Celem było uzyskanie kreatywnego i niebanalnego środowiska pracy. Biuro miało emanować pozytywną, motywującą energią. Chodzilo  przede wszystkim o przedstawienie za pomocą odpowiedniego designu,- filozofii Dentsu, która zawiera się w trzech hasłach:

               „ Pomysły, które siegają poza to co wyobrażalne.

Technologia, która przekracza istniejące granice.

Przedsiębiorczość, która przewyższa to co oczekiwane”

Przeważa stylistyka minimalistyczna. Dla kontrastu pojawia się kilka obiektów czystego, wyrafinowanego designu skutecznie grającego formą i kolorem. Punktem wyjścia stała się  identyfikacja wizualna firmy w postaci nowego logotypu, kolorystyki, filozofii.

We wnętrzach pojawia się biel ( kolor ścian, połysk malowanych na biało mebli ), paleta różnorodnych szarości         ( płaszczyzny czesanego metalu- płyty Dibond, metalowe ościeżnice drzwi i okien, kauczuk w kolorach szarości, wymiennie wykładzina tkana Beta Design firmy Bentzon).

Takie barwy nie męczą wzroku i optycznie powiększają wnętrza. Są eleganckie, uniwersalne i przejrzyste. Sprzyjają równowadze i skupieniu. Stymulują pamięć. Są doskonałym tłem dla intensywnych i kolorowych akcentów, dzięki, którym uniknęłam monotonii.

 I tak pojawia się wyrafinowana, cytrynowa żółć oraz głęboki granat,- kolejne kolory identyfikacji wizualnej firmy, w postaci wyrazistych w formie i kolorze sof STONE projektu polskiego designera Tomka Augustyniaka. Odważne kolorystycznie wełniane obicia kontrastują z zimną bielą, transparentnością paneli szklanych, twardością podłogi kauczukowej oraz blaskiem płyt LAKOBEL, będących tłem dla całości. Tworzą atmosferę komfortu, ciepła, relaxu.

 „Perełką” designerską dopełniajacą charakter wizualny strefy Chillout Office jest zwisająca nisko lampa TAMA polskiej firmy Sotto Luce. Pojawia się wyraźna forma kuli, bezbłędnie dopracowany detal, kaprys formalny przesunięcia lini ciężkości.

Cytrynowy panel szklany LAKOBEL spełnia nie tylko oczekiwania estetyczne,- jest miejscem aktywnym werbalnie, wizualnie poprzez wbudowane trzy ramki cyfrowe. Generowanie impulsów wizualnych w postaci projekcji zdjęć, filmów, muzyki, łamią monotonię, pobudzają, stymulują, bawią.

Strefa Chillout Office jest nie tylko miejscem relaksu dla pracowników, gości, ale również poprzez bliskość z sekretariatem miejscem wypoczynku Klientów czekających, krótką chwilę na spotkanie.

Miejscem odgrywającym szczególną rolę w strategii działalności firmy jest sala konferencyjna. Wykłady, projekcje, szkolenia, konferencje,- a więc zapotrzebowanie na wygodny stół i krzesła. Rolę tą spełnia uroczy w formie stół konferencyjny z kolekcji SIMPLIC firmy Balma,  zaprojektowany przez Tomka Kuchcińskiego oraz mobilne krzesła włoskiej firmy Sitland, pokryte białą membraną, spełniające wszystkie wymogi ergonomii. Obszerny fragment ściany stanowi tło dla projekcji multimedialnych.

W aranżacji obu stref reprezentacyjnych pojawił się na podłodze panel winylowy w odcieniu orzecha z kolekcji Expona Wood firmy Polyflor. Ciepła formuła słojów, drobna faktura powierzchni świetnie kontrastuje z zimną bielą i neutralną szarością. Motyw orzecha pojawia się również we fragmentach zaprojektowanych mebli.

 Zróżnicowane w wyrazie i formie światło podkreśliło detale. Napinany sufit Barrisol w formie plafonu oraz kolekcja opraw firmy Chors nadała wnętrzu charakter.

 Chciałbym wspomnieć również o strefie biurowej Open Space stworzonej z myślą o lepszej komunikacji i komforcie pracy. Formuła ta doskonale wpisuje się w nową politykę firmy. We współczesnej gospodarce opartej na wiedzy, współpraca ma większe znaczenie i jest cenniejsza niż działania indywidualne.

Podłoga wyłożona linearnymi płytkami dywanowymi firmy SHAW w stonowanej stylistyce, wygodne biurka i  ergonomiczne krzesła pozwalają na kreatywną pracę.

Reasumując,- konsekwencja kolorystyczna i formalna pojawia się w przestrzeni całego biura. Wprowadzone zabiegi : awangardowe meble polskich projektantów, starannie zaprojektowane detale, wprowadzenie zróżnicowanego oświetlenia, oraz wyrafinowanych technologicznie produktów stworzyło harmonijną, spójną całość.

 Wymagający głębokiej analizy i zrozumienia projekt był kompleksowym zadaniem obejmującym spektrum działań projektowych z uwzględnieniem wytycznych wizerunkowych firmy POLFLOR.

…….Myślę, że to się udało. 

Kategorie: Realizacje