electronical

The Music Project

komentarzy: 0
18 Grudzień 2012

W biznesie i wzornictwie ważnym jest, żeby się wyróżniać i patrzeć na świat przez pryzmat współpracy. Nieustanna zmiana naszego sposobu myślenia i sposobu, w jaki postrzegamy różne rzeczy, odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy Shaw Contract Group. Angażując innych w proces projektowania, są w stanie całkowicie odwrócić nasze postrzeganie, uzyskując nowe  i nieoczekiwane efekty.

The Music Projekt miał na celu stworzenie płytki dywanowej o uniwersalnym znaczeniu. Zdecydowano, że inspiracją będzie muzyka, ponieważ wszyscy na nią  reagujemy – jest bliska, znajoma, wszechobecna. The Music Project stanowi wizualną interpretację uniwersalnego języka muzyki, harmonii dźwięku, designu i nauki. Wyraźnie zaznaczono element współpracy w procesie projektowania ponieważ w  The Music Project zaangażowali się przedstawiciele różnych dyscyplin: projektant przemysłowy z Brooklynu Todd Bracher, zespół programistów komputerowych, muzycy oraz projektanci z Shaw Contract Group Design Studio.      

Osobą, która miała dyrygować zespołem został mieszkający obecnie na nowojorskim Brooklynie Todd Bracher, który okazał się idealnym kandydatem, posiadając dziesięcioletnie doświadczenie zagraniczne,  pracując dotychczas w Kopenhadze, Mediolanie, Paryżu i Londynie. Współpracował z jednymi z najbardziej prestiżowych marek na świecie, w tym z Capellini i Fritz Hansen. Jego doświadczenie obejmuje projektowanie mebli i przedmiotów ale również wnętrz i architektury. Nowojorski dziennik „Daily News” nazwał go „następnym wielkim projektantem Ameryki”. Był freelancerem , kierował Tom Dixon’s Design Studio i pełnił obowiązki profesora designu w l’ESAD w Reims we Francji. Był też Dyrektorem Kreatywnym luksusowej skandynawskiej marki Georg Jensen.

Todd nawiązał kontakt z Ruim Pereirą i Lucasem Wertheinem, absolwentami programowania komputerowego Uniwersytetu Nowojorskiego. Ci międzynarodowi eksperci od programowania (Rui jest z Portugalii a Lucas pochodzi z Brazylii) opracowali program do tworzenia grafiki na podstawie zaimportowanego utworu muzycznego.  Oprogramowanie to działa jak fizyczne otoczenie odczytujące ciężar i tonację każdego utworu, tworząc jego wizualne reprezentacje. To właśnie te grafiki stały się inspiracją dla kolekcji. Każdy z produktów – podobnie do muzyki, którą odzwierciedla – stworzono w taki sposób, aby nawiązywał  relację z jednostką w danej przestrzeni. Jako inspirację kolorystyczną wykorzystano efekty świetlne ze scen muzycznych na całym świecie. Przełożono je na fotografię, uzyskując poczucie miejsca i nastrojów wywoływanych przez poszczególne gatunki muzyczne.

„Wybraliśmy takie gatunki muzyki, które miały sens, a nie takie, które wydawały nam się bardzo niszowe”. Todd Bracher . W wyniku tej współpracy powstały płytki dywanowe  JAZZ  CLASSICAL  ELECTRONICA  AMBIENT, których źródłem muzycznym były następujące utwory: Jazz Lil’ Brother, Herbie Hancock, Classical Morning Passages, Phillip Glass; Eelectronica Marvelous Music Machine, Luke Vibert; Ambient Talisman, AIR.

Projekt po raz kolejny udowodnił, że  Muzyka jest formą sztuki, która przekracza granice kultur i łamie bariery. Miłośnikom wybranych gatunków, którzy oprócz doznań słuchowych poszukują tez stymulacji wzrokowej udostępniono więc kolejny obszar, poziom eksploatacji.

Kategorie: Inspiracje