like at home

Jak zmienią się środowiska pracy po pandemii?

komentarzy: 0
30 Sierpień 2021

Pandemia zmieniła nasze podejście do korzystania z różnych obiektów i pomieszczeń, jednak czy czeka nas aż tak wielka i gwałtowna rewolucja w naszym otoczeniu jak wieszczą niektórzy, czy raczej przyspieszą pewne trendy, którym przyglądamy się od jakiegoś czasu. Spójrzmy co będzie miało wpływ na projektowanie środowiska pracy w nadchodzących latach.

Dobre samopoczucie pracownika

Stresujący tryb życia, ciągły pospiech i przemęczenie kieruje uwagę pracowników i pracodawców w stronę szeroko rozumianego komfortu. W przypadku podłóg oznacza to przede wszystkim dostarczenie do wnętrza  produktu o wysokiej gramaturze, dobrej akustyce obejmującej izolację uderzeniową  i pochłanianie  dźwięku a także zdrowe powietrze czyli niską emisję VOC. Co raz większego znaczenia nabierają również emocje. Wnętrza, w których pracujemy mają być wygodne, ergonomiczne i jak najbardziej przypominać o tym co  wpływa na nasz dobrostan. 

Wellbeing oznacza holistyczne podejście do pracy, czyli dbanie o to żebyśmy mieli świadomość, że wszystko jest na właściwym miejscu, że mamy poczucie sensu, szczęścia w życiu i energię do działania.

Pracodawcy chcą nas w tym wspierać  stosując zasadę work life balance, czyli zachowania równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Dlatego architekci projektując wnętrza biur sięgają po produkty i rozwiązania kojarzące się z przyjemnymi aspektami życia – sjestą, przyjaciółmi, aktywnościami, przyrodą czy atmosferą domowego ogniska.

Jednym z trendów wyposażania wnętrz biurowych, który, jak przekonują nas eksperci, mocno przybierze na sile jest „like at home”. Zjawisko, które ma przenosić nas ze stresogennych miejsc pracy w przytulne ciepło domowego ogniska. Wbrew pozorom, nie jest to trudne do osiągnięcia. Podstawowymi narzędziami będą faktury, materiały i kolory, które standardowo kojarzymy z domem.

Podłogi miękkie w trendzie „like at home” to przede wszystkim stonowane, ale pełne życia płytki dywanowe. Producenci pokryć podłogowych sięgają po ciepłe kolory – w szerokiej palecie szarości i beżu, ale też nie obawiają się pasteli. Oferują płytki dywanowe o wysokiej gramaturze, miękkie, kojarzące się z ulubionym domowym dywanem, kilimem lub kocem. Zwracają naszą uwagę na płynne przejścia, dobre właściwości akustyczne oraz niską emisyjność.  Podłogi mają tworzyć bazę kojącego, otulającego wnętrza. Biuro, oprócz możliwości ergonomicznej pracy i tworzenia miejsc do interakcji, powinno dawać nam poczucie sielskości, wytchnienia i bezpieczeństwa – dokładnie tego jak czujemy się w naszych domach.

Od kilku sezonów rozwija się również  projektowanie wnętrz w duchu  „biophilic design”. Kontakt z przyrodą, otoczeniem inspirowanym naturalnymi fakturami i kolorami wnosi w nasze życie poczucie integracji i harmonii ze światem zewnętrznym.

Powyższe  procesy w najbliższych latach będą przybierały na sile, czego dowodem są badania pracownicze robione w trakcie pandemii wirusa Covid-19. Zamknięcie wielu biur  i przejście na home office, pracę zdalną na niespotykaną dotąd skalę, rewiduje na bieżąco strukturę i funkcjonowanie biur jednak nic nie wskazuje na to, żeby miały one zniknąć z rynku. Za to większą uwagę przywiązywać będziemy do wzorów i kolorów czerpiących z naturalnego środowiska, prywatnego otoczenia i przenikania się naszych światów oraz dbania o szeroko rozumiany komfort i bezpieczeństwo pracownika.

Kategorie: Design

Graphic by Polflor - nowa odsłona

komentarzy: 0
28 Grudzień 2020

Pierwsza edycja kolekcji Graphic by Polflor, była odpowiedzią firmy  na potrzeby architektów zebrane podczas kilkudziesięciu warsztatów design thinking „Projektowanie Podłogi” . Nasza koncepcja i finalny efekt w postaci kolekcji wypuszczonej na rynek w 2019 roku spotkał się z dużym zainteresowaniem i pozwolił na sprawdzenie jak produkty radzą sobie w przestrzeniach biurowych. Te kilkadziesiąt miesięcy obecności na rynku pozwoliło nam również zweryfikować trendy  a przede wszystkim zdefiniować  z architektami, inwestorami, studentami kierunków wzorniczych i architektonicznych nowe oczekiwania i  swobodnie zinterpretować  je w nowej odsłonie Graphic by Polflor 2.

Stresujący tryb życia, ciągły pospiech i przemęczenie kieruje uwagę pracowników i pracodawców w stronę szeroko rozumianego komfortu. W przypadku podłóg oznacza to przede wszystkim dostarczenie do wnętrza  produktu o wysokiej gramaturze, dobrej akustyce obejmującej izolację uderzeniową  i pochłanianie  dźwięku a także zdrowe powietrze czyli niską emisję VOC. Co raz większego znaczenia nabierają również emocje. Wnętrza, w których pracujemy mają być wygodne, ergonomiczne i jak najbardziej przypominać o tym co  wpływa na nasz dobrostan

Przenieś świat do biura.

Well being oznacza holistyczne podejście do pracy, czyli dbanie o to żebyśmy mieli świadomość, że wszystko jest na właściwym miejscu, że mamy poczucie sensu, szczęścia w życiu i energię do działania. Pracodawcy chcą nas w tym wspierać  stosując zasadę work life balance, czyli zachowania równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Dlatego architekci projektując wnętrza biur sięgają po produkty i rozwiązania kojarzące się z przyjemnymi aspektami życia – sjestą, przyjaciółmi, aktywnościami, przyrodą, atmosferą domowego ogniska. Te procesy w najbliższych latach będą przybierały na sile, czego dowodem są badania pracownicze robione w trakcie pandemii wirusa Covid-19. Zamknięcie wielu biur  i przejście na home office, pracę zdalną na niespotykaną dotąd skalę rewiduje na bieżąco strukturę i funkcjonowanie biur.  Większą uwagę przywiązywać będziemy do wzorów i kolorów czerpiących z naturalnego środowiska, prywatnego otoczenia i przenikania się naszych światów. W tym kierunku zmieniliśmy kolekcję Graphic – bazując na sprawdzonych, niejednorodnych wzorach sięgnęliśmy do nowych kolorów, które pozwolą na nieskrępowaną  kreację.

Zaawansowana technologia produkcji kolekcji Graphic pozwoliła nam stworzyć intrygujące i jednocześnie delikatne wzory. Projektując płytki, staraliśmy się unikać efektu gładkiej powierzchni, bo wiemy, że mogą być kłopotliwe w utrzymaniu, ale też nie chcieliśmy produktów z dużymi, plamistymi wzorami, które zbyt intensywnie definiują przestrzeń biurową, męcząc oczy użytkowników wnętrza.

Nasze wzory to optymalny produkt, który świetnie prezentuje się na dużych metrażach biurowych pozwala czytelnie wyróżniać różne strefy i jest przy tym łatwy w pielęgnacji. Zdecydowanym hitem naszej kolekcji okazał się wzór Marble – delikatny melanż, który postanowiliśmy zaoferować aż w 16 kolorach! Pozostałe wzory: Ambition, Imagine, Unique i Vapour dostępne są w najpopularniejszych szarościach – ale możemy je wyprodukować specjalnie dla Was w dowolnym kolorze z palety Marble, już od ilości 200m2.  >> Zobacz kolorystykę

Poczucie luksusu

Jednym z parametrów, które obok klasyfikacji zastosowań mówią nam o wysokiej jakości płytek dywanowych jest Klasa luksusu. W przypadku kolekcji Graphic by Polflor  produkty otrzymały 3 klasę luksusu co zawdzięczają przede wszystkim bardzo wysokiej gramaturze, która wynosi 730 gr – 785 gr na m2. Stosując płytki dywanowe Graphic by Polflor otrzymujemy bardziej miękkie i komfortowe pokrycie podłóg, które dodatkowo podnosi wrażenie luksusowości wnętrza. 

Akustyka

Bardzo ważne dla inwestorów i architektów projektujących wnętrza biurowe lub hotelowe są zagadnienia akustyki. Dlatego dla kolekcji Graphic opracowaliśmy aż dwa rozwiązania które wpłyną skutecznie na: komfort użytkowania, lepsze pochłanianie dźwięków i lepszą izolację akustyczną.

Fabryczny przyklejony podkład Felt Backing. Już od ilości 200 m2 w jednym wzorze/kolorze fabryka wyprodukuje płytkę dywanową z dodatkowym podkładem filcowym o gramaturze 450 gr/m2. Dla tej specjalnej produkcji do ceny płytki dywanowej należy doliczyć koszt 10%.

Montażowy podkład akustyczny Foxifix.  To idealne rozwiązanie dla szybkiego i łatwego podniesienia komfortu użytkowania oraz poprawienia właściwości akustycznych.  Przeprowadzone w Instytucie Techniki Budowlanej badania (nr LZF00 – 00655/19/Z00NZF) potwierdziły, że połączenie podkładu FoxiFix z płytkami Graphic by Polflor daje doskonały wynik – dla pojedynczej warstwy podkładu współczynnik  pochłaniania dźwięku wynosi α = 0,25 a  izolacji dźwięku uderzeniowego ∆Lw = 34 dB, dla warstwy podwójnej podkładu ∆Lw =  40 dB. Opcja ta jest dostępna bardzo szybko i dla każdej ilości montowanych płytek, dobrze funkcjonuje również na podłodze podniesionej.  Zainteresowanych akustycznymi rozwiązaniami dla kolekcji Graphic prosimy  o kontakt z Doradcami Handlowymi Polflor lub email: doradca@polflor.pl

 

Płytki z kolekcji Graphic by Polflor montowane na podkładzie FoxiFix biorą udział w programie REUSE|Polflor

Kategorie: Design