płytki dywanowe do biura

Podłoga jako źródło informacji.

komentarzy: 0
30 Październik 2020

Komunikacja we wnętrzach jest bardzo istotna dla wywołania i utrzymania dobrego samopoczucia użytkowników danej przestrzeni. W obecnych czasach mamy tak bogaty zasób produktów, środków do identyfikacji przestrzeni, że czasami ich nadmiar powoduje, że zapominamy o najprostszych, instynktownych rozwiązaniach.

Z pewnością aranżacja – zaprojektowanie podłogi jest jednym z podstawowych sposobów na przekazanie ludziom informacji gdzie się znajdują, jakie jest przeznaczenie miejsca, w którym się znajdują i ewentualnie, w którym kierunku mają się poruszać.

Jakimi środkami możemy to osiągnąć? Elementarnymi!

Rodzaj podłogi – we wnętrzu możemy zastosować podłogę elastyczną, twardą – PVC, LVT czy kauczuk w połączeniu z kontrastowymi płytkami dywanowymi, np. do wyznaczania dwóch stref aktywności – korytarza i spot point.

Faktura pokrycia podłogowego – idealnie sprawdzi się w przypadku płytek dywanowych i wielu rodzajów ich wykończenia: pętelka, frise, saxon, welur, shaggy itd. Już samo uczucie pod stopami, że zmieniamy podłogę np. na bardziej miękką może wywołać w nas potrzebę relaksu, odpoczynku i zdjąć niepotrzebne napięcie z całej sylwetki.

Design – w podłogi możemy wprowadzić każdy wzór, kolor, szablon i wykorzystać go w relacji z potrzebami inwestora i użytkowników przestrzeni. Czy są ograniczenia? Raczej nie!

Oczywiście kolor – ten wpis ilustruję kilkoma świetnymi realizacjami referencyjnymi od Shaw Contract – z Rosji i Holandii. Myślę, że zauważyliście wykorzystanie różnych kolorów przy wyróżnieniu poszczególnych pięter?

Idź tą drogą! Trzymaj dystans! Hasła szczególnie istotne w ostatnich miesiącach. Podłoga jak mało, który element wnętrza może nam pomóc w wskazaniu kierunku poruszania się ( wykorzystajmy ułożenie paneli dywanowych w jodełkę!) lub minimalnych odległości między np. stanowiskami pracy czy w kolejce do windy lub punktu z kawą.

Projektując nowe wnętrza pamiętajcie o możliwościach informacyjnych podłóg – w końcu wszyscy zerkamy pod nogi.

Kategorie: Inspiracje

Graphic by Polflor - dialog z architektem!

komentarzy: 0
12 Październik 2018

Kolekcja Graphic by Polflor powstała jako efekt warsztatów projektowanie podłogi, które firma prowadzi od 2016 roku na terenie całej Polski. Kilkadziesiąt spotkań, wielogodzinne rozmowy z architektami i bardzo szczegółowe, dzięki zastosowaniu metodologii design thinking, analizy potrzeb pozwoliły na sformułowanie 7 wymagań jakie wykładzinom biurowym stawia rynek.

Działając na rynku od 25 lat postawilismy sobie za cel opracowanie produktu jak najbardziej odpowiadającego tym wymaganiom. Do realizacji tego projektu zaprosiliśmy też fabrykę Condor Carpets, jednego z czołowych europejskich producentów wykładzin. W efekcie udało się sprostać wysokim wymaganiom i zachować dobrą cenę produktu.   

Poznajcie Graphic by Polflor!

#1 miękka, gruba, komfortowa

Architekci: Chcemy, by wykładzina do biura była nie tylko funkcjonalna, ale też komfortowa w użytkowaniu – miękka, mięsista, przypominająca wykładzinę hotelową. Powinna dobrze tłumić dźwięki i wyglądać elegancko.

Polflor: Sięgnęliśmy po naprawdę wysokie gramatury w przedziale od 730 gr/m2 do 785 gr/m2.
Technologia gęstego tuftowania strukturalnego daje nam efekt 3D, co gwarantuje luksusowy
wygląd i niezwykle solidne wykonanie płytek dywanowych Graphic.

#2 cenimy szarości

Architekci: Potrzebujemy kilku odcieni zimnych szarości, ponieważ po tę kolorystykę sięgamy
w naszych projektach najczęściej.

Polflor: My również doceniamy szarość, dlatego wytypowaliśmy cztery odcienie, które będzie można stopniować, dowolnie ze sobą łączyć lub zestawiać na zasadzie kontrastu. Najjaśniejszy szary ma  numer 74, 78 to pieprzowy melanż, stonowaną przejściówką jest kolor 76, a najciemniejszy – grafit – ma numer 77.

#3 niejednorodne ale subtelne wzory

Architekci: Na rynku dostępnych jest mnóstwo produktów z dużymi, plamistymi wzorami, które zbyt intensywnie definiują przestrzeń biurową, męcząc oczy użytkowników wnętrza.

Polflor: W nowej kolekcji proponujemy dwa wzory: Marble (delikatny melanż) oraz Vapour (budzący skojarzenia z chmurami), które świetnie ze sobą konweniują, przez co zachęcamy do ich łączenia w ramach jednego koloru. Możecie zadecydować również o intensywności wzoru – stworzymy mocną ekspresję lub podłogę z subtelnym efektem niejednorodności.

# 4 stawiamy na modne kolory

Architekci: Szukamy w swoich projektach świeżości, novum kolorystycznego... Zaskoczcie nas!

Polflor: Określenie „modne” wiązałoby się z coroczną zmianą kolekcji. Postawiliśmy na paletę, która sprawdzi się w biurach i nie opatrzy zbyt szybko, a przede wszystkim zagra z pozostałymi kolorami kolekcji Graphic. Wybraliśmy niebieski w dwóch skrajnych odsłonach: klasyczny ciemny granat, zawsze pasujący do biznesowej stylistyki, a także odważny turkus jako powiew świeżości i element zaskoczenia. Mariaż idealny!

 

#5 odejdźmy od monokolorów

Architekci: Jednobarwne, gładkie podłogi dobrze wyglądają w projektach i na renderingach, a później generują problemy z pielęgnacją i wymagają częstszej wymiany. Sprawdzają się przede wszystkim jako akcent we wnętrzu...

Polflor: Zaawansowana technologia produkcji kolekcji Graphic pozwoliła nam stworzyć wzory intrygujące, a przy tym delikatne. Projektując płytki, staraliśmy się unikać efektu gładkiej powierzchni, bo wiemy, że mogą być kłopotliwe w utrzymaniu. Proponujemy optymalny produkt, który świetnie prezentuje się na dużych metrażach biurowych i jest przy tym łatwy w pielęgnacji.

 

#6 jeden kolor ale różne wzory

Architekci: Akcentując określone strefy w przestrzeni biurowej, często musimy zmieniać kolor, a wolelibyśmy go utrzymać i uciec się tylko do odmiennego wzoru lub faktury podłogi.

Polflor: Do usług! Nasza nowa kolekcja to propozycja 5 wzorów – każdy w 8 identycznych wariantach kolorystycznych. Umożliwiamy więc zabawę wzorem i fakturą w ramach jednego koloru włókna.

 

7# zimny, zgaszony beż

Architekci: Beż zyskuje na popularności, ale podchodzimy do niego ostrożnie. Często wygląda buro, a powinien być ziemisty, przypominać zgaszony piasek, dzięki czemu łatwo go skomponować z innymi kolorami.

Polflor: Proponujemy beż w chłodniejszej tonacji (numer 73), który pozwoli przełamać dominację szarych wykładzin we wnętrzach. Jednocześnie dzięki możliwości łączenia go w ramach 5 dostępnych wzorów wnętrza nigdy nie będą nudne, czy monotonne.

 

O co jeszcze zadbano?

 

Akustyka

Bardzo ważne dla inwestorów i architektów projektujących wnętrza biurowe lub hotelowe są zagadnienia akustyki. Dlatego dla kolekcji Graphic opracowaliśmy aż dwa rozwiązania które wpłyną skutecznie na: komfort użytkowania, lepsze pochłanianie dźwięków i lepszą izolację akustyczną.

Fabryczny przyklejony podkład Felt Backing. Już od ilości 200 m2 w jednym wzorze/kolorze fabryka wyprodukuje płytkę dywanową z dodatkowym podkładem filcowym o gramaturze 450 gr/m2. Dla tej specjalnej produkcji do ceny płytki dywanowej należy doliczyć koszt 10%.

Montażowy podkład akustyczny Foxifix. To idealne rozwiązanie dla szybkiego i łatwego podniesienia komfortu użytkowania oraz poprawienia właściwości akustycznych. Opcja ta jest dostępna bardzo szybko i dla każdej ilości montowanych płytek.

 

Panele 100x25 cm

Bardzo wielu architektów coraz częściej realizuje swoje projekty korzystając z płytek dywanowych o modułach paneli. Dzięki temu uzyskują pożądany i modny efekt jodełki. Jesteśmy na to przygotowani. Każdy z 40 wzorów/kolorów kolekcji Graphic dostępny jest także w panelach 100x25 cm przy minimalnym zamówieniu w jednym wzorze/kolorze 200 m2

Podsumowanie:

Graphic by Polflor to płytki dywanowe 50x50 cm ( od 200m2 również panele 100x25 cm), o gramaturze 730-780 gr/m2 . Dostępne są w 5 wzorach: Ambition, Marble, Vapour, Unique, Imagine i w 8 kolorach: 2 beże, 4 szarości, turkus i granat. Włókno poliamid, podłoże bitumiczne. Certyfikaty ekologiczne: eurofins, blauer engel. Gwarancja producenta 12 lat.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.graphicbypolflor.pl oraz do Doradców Handlowych Polflor.

Dziękujemy F6 Projekt w Warszawie przy ul. Floriańskiej 6 za udostepnienie showroomu do zrobienia sesji zdjęciowej!

Neutralna baza

komentarzy: 0
17 Czerwiec 2016

Posadzka w projekcie architektonicznym biura to bardzo ważny punkt. To część szkieletu, na którym bardzo często buduje się wystrój wnętrza. Warto zastanowić się zatem nad doborem materiału, aby zapewnić nie tylko sukces dekoratorski, ale także ponadczasowość. Propozycją architektów w takiej sytuacji jest wykorzystanie neutralnej bazy kolorów, zawierającej: szarości, beże czy  brązy.

Wspomniane kolory dobrze jest zastosować w częściach wnętrz rzadziej wymienianych, jak podłogi czy ściany. Dla nadania charakteru pomieszczeniu wystarczy zastosować mocny kolor w rzeczach, które łatwo zastąpić. W przypadku dodatków można pobawić się nie tylko kolorem, ale także tkaninami czy formą.

W biurach, gdzie miejsce powinno sprzyjać koncentracji, należy unikać kolorów, które wprowadzają rozdrażnienie czy melancholię. Kolorystyczne szaleństwa bywają często męczące  a pierwszy efekt zaskoczenia szybko zamienia się w irytację.

Warto pamiętać, że mniej nasycone barwy powiększają optycznie pomieszczenie. Poczucie przestrzeni i świeżości uspokaja i pobudza do pracy. Kolory neutralne można dowolnie zestawiać między sobą oraz z innymi barwami. Ciekawie wyglądają w połączeniu z meblami z naturalnego drewna, z roślinami czy podłogami drewnopodobnymi. Dobrym dodatkiem są także metal i szkło.

Dostarczone przez Polflor Sp. z o.o. wykładziny z kolekcji Shaw Contract Group odnalazły się znakomicie w nowych wnętrzach firmy Maxus Poland oraz GroupM Sp. z o.o[1].  w Warszawie.

W przypadku firmy Maxus Poland, szary wystąpił w kilku połączeniach kolorów. Dobrze prezentował się zarówno w zestawieniu z czerwienią, zielenią, żółcią jak i z kolorem niebieskim.

W drugiej z wymienionych firm kolory neutralne połączono z intensywnym kolorem granatowym w pokojach i recepcji oraz z radosną, ciepłą żółcią w kuchni i jadalni.

Architektura wnętrz to sztuka iluzji. Dobry iluzjonista potrafi wprowadzić odbiorcę w zachwyt, podobnie jak architekt, który użyje odpowiednich kolorów w odpowiednim miejscu. Zachęcam do zainspirowania się.



[1] Projekt: Workplace Solutions Sp. z o.o.

 

Kategorie: Realizacje

Podłogi nowoczesnych technologii - Microsoft

komentarzy: 0
26 luty 2016

Nowe Centrum Konferencyjne Microsoftu w Montrealu miało być wyjątkowe.  Miało mieć charakter przyjaznego interfejsu użytkownika nowoczesnej technologii, jednocześnie będąc miejscem zabawy, swobodnych interakcji, nauki i inspirować innowacje. Tak ciężkiego zadania podjęli się architekci z pracowni Metaphore Design. Punktem wyjścia do projektu stały się poszukiwania genius loci firmy, swoistego DNA, które w połączeniu z potrzebami funkcjonalnymi pozwoliły stworzyć układ i koncepcję biura, która wygeneruje z zespołu Microsoft potrzebne emocje.

Efektem końcowym tej pracy jest centrum konferencyjne obejmujące 6 sal – o różnej wielkości, oraz centrum szkoleniowe mogące pomieścić 100 osób. Wszystkie pomieszczenia mają dostęp do naturalnego światła. Przy wejściu gości wita tablica informująca o wszystkich wydarzeniach w Centrum Konferencyjnym, a recepcja zaskakuje swoim niespotykanym organicznym, pływającym kształtem. Uczestnicy konferencji mają wiele możliwości do wypoczynku, lub interakcji w przerwach między sesjami – salony z kanapami, barki kawowe, sala gier video.

We wnętrzu osiągnięto kontrast i zróżnicowanie przez połączenie wszechobecnej  bieli i odcieni błękitu i turkusu z mocnym, drewnianym wzorem drzwi i mebli. Dynamiki dodają rozrzucone po obiekcie intensywnie kolorowe akcenty – ściany, murale, fotografie ludzi w ruchu. Sale konferencyjne przy zachowaniu neutralnej kolorystyki – brązowe stoły, białe siedzenia, otrzymały powiew świeżości dzięki podświetlanemu sufitowi z motywem nieba, który roztacza się nad 3 największymi salami i częścią recepcji. Zarząd Microsoft jest zadowolony z osiągniętego efektu – powstało dynamiczne środowisko dla konkurencyjnej branży.

Kiedy projektanci zrozumieli jak ważne dla tego projektu będzie dobranie odpowiedniej płytki dywanowej, sprawdzili wiele opcji. Potrzebowali dużych wyraźnych motywów, które nadadzą wiodący charakter i jednocześnie pozwolą wyeliminować wrażenie płytek na podłodze.  Uwagę zwrócili na kolekcję Shaw – On the Edge, gdzie wzory Vertical i Minimal, zdecydowanie wyróżniały się z tłumu. Pozwoliły też na cieniowanie powierzchni od ciemnego nasyconego koloru do jasnych , czystych odcieni. W tej kolekcji możliwości cieniowania, przechodzenie kolorów od jasnych do ciemnych i z powrotem są bardzo zaawansowane i daje ogromne pole do popisu projektantom.

 

Po raz kolejny w realizacji dla Microsoft znalazły zastosowanie płytki z kolekcji On the Edge – wzory Vertical, Horizontal bardzo dobrze komponują się z naszym wyobrażeniem o nowoczesnych  technologiach, Internecie, a wzory Minimal pozwalają wprowadzić spokój i porządek w ten nieco chaotyczny, kreatywny i innowacyjny świat.  Z pewnością Centrum Konferencyjne w Montrealu zapewnia przyjazną atmosferę, w którym technologia staje się zrozumiała i ułatwia interakcję z nauką.

Kategorie: Inspiracje