płytki dywanowe Shaw Contract

Podłoga jako źródło informacji.

komentarzy: 0
30 Październik 2020

Komunikacja we wnętrzach jest bardzo istotna dla wywołania i utrzymania dobrego samopoczucia użytkowników danej przestrzeni. W obecnych czasach mamy tak bogaty zasób produktów, środków do identyfikacji przestrzeni, że czasami ich nadmiar powoduje, że zapominamy o najprostszych, instynktownych rozwiązaniach.

Z pewnością aranżacja – zaprojektowanie podłogi jest jednym z podstawowych sposobów na przekazanie ludziom informacji gdzie się znajdują, jakie jest przeznaczenie miejsca, w którym się znajdują i ewentualnie, w którym kierunku mają się poruszać.

Jakimi środkami możemy to osiągnąć? Elementarnymi!

Rodzaj podłogi – we wnętrzu możemy zastosować podłogę elastyczną, twardą – PVC, LVT czy kauczuk w połączeniu z kontrastowymi płytkami dywanowymi, np. do wyznaczania dwóch stref aktywności – korytarza i spot point.

Faktura pokrycia podłogowego – idealnie sprawdzi się w przypadku płytek dywanowych i wielu rodzajów ich wykończenia: pętelka, frise, saxon, welur, shaggy itd. Już samo uczucie pod stopami, że zmieniamy podłogę np. na bardziej miękką może wywołać w nas potrzebę relaksu, odpoczynku i zdjąć niepotrzebne napięcie z całej sylwetki.

Design – w podłogi możemy wprowadzić każdy wzór, kolor, szablon i wykorzystać go w relacji z potrzebami inwestora i użytkowników przestrzeni. Czy są ograniczenia? Raczej nie!

Oczywiście kolor – ten wpis ilustruję kilkoma świetnymi realizacjami referencyjnymi od Shaw Contract – z Rosji i Holandii. Myślę, że zauważyliście wykorzystanie różnych kolorów przy wyróżnieniu poszczególnych pięter?

Idź tą drogą! Trzymaj dystans! Hasła szczególnie istotne w ostatnich miesiącach. Podłoga jak mało, który element wnętrza może nam pomóc w wskazaniu kierunku poruszania się ( wykorzystajmy ułożenie paneli dywanowych w jodełkę!) lub minimalnych odległości między np. stanowiskami pracy czy w kolejce do windy lub punktu z kawą.

Projektując nowe wnętrza pamiętajcie o możliwościach informacyjnych podłóg – w końcu wszyscy zerkamy pod nogi.

Kategorie: Inspiracje

#bezpieczniezpolflor

komentarzy: 0
29 Wrzesień 2020

Ostatnie tygodnie upłynęły nam w firmie na przygotowaniu serii spotkań #Bezpiecznie z Polflor .

Analizując sytuację na rynku, ale też potrzeby naszej organizacji i klientów podjęliśmy decyzję, że jednak zaprosimy ludzi do spotkań „face to face”, bo takich kontaktów jesteśmy wszyscy spragnieni.

Zachowując szczególną ostrożność ( maski, dezynfekcja rąk, rejestracja uczestników) przygotowaliśmy 3 spotkania – w Krakowie, Wrocławiu i Warszawie, na wszystkich zachowując formułę drzwi otwartych, czyli można było nas odwiedzić w określonym przedziale czasowym, obejrzeć ekspozycję, napić się kawy i porozmawiać o sytuacji na rynku.  

Podczas spotkań skupiliśmy się na kwestii bezpieczeństwa – fizycznego i emocjonalnego, czyli sprawach, które w bieżącej rzeczywistości są dla wielu z nas najważniejsze.

Jedna część ekspozycji obejmowała przede wszystkim podłogi zmywalne – kauczukowe, PVC i przede wszystkim Polysafe, – czyli posadzki antypoślizgowe. Zaprezentowaliśmy wybrane produkty na płytach 1,25 x 1,85 m, dzięki czemu uczestnicy mogli zobaczyć wykładzinę na większej powierzchni i przyjrzeć się sposobom montażu. Można było również pochodzić po podłodze i sprawdzić jej rzeczywistą antypoślizgowość.

Przejściowym produktem, który dba zarówno o bezpieczeństwo fizyczne jak i psychiczne okazał się SmartStrand – trwale plamoodporny, niesłychanie miękki i delikatny a przy tym, jako jedyna na rynku wykładzina dywanowa możliwa do wyczyszczenia 10% roztworem chloru bez uszkodzenia włókien i wyblaknięcia koloru.

Za bezpieczeństwo emocjonalne odpowiedzialne mogą być nowe kolekcje Shaw Contract – Haven i Suited pasujące, wypełniające założenia trendu „like at home” oraz Simply by nature nawiązująca do trendów biophilic design. Oczywiście musieliśmy pokazać również nowe kolory kolekcji Dye Lab – jesteśmy pewni, że Henna i Sandal Wood podbiją nie jedno serce.  Prezentacja kolekcji na dużych płytach okazała się bardzo przydatnym argumentem podczas rozmów o zaletach produktów.

Materiałem towarzyszącym ekspozycji był nasz przewodnik #Bezpieczniezpolflor, który podsuwa rozwiązania i radzi, jakie rodzaje podłóg stosować by minimalizować niebezpieczeństwo, ryzyko uszczerbków na zdrowiu, ale również jak projektować podłogi w różnych przestrzeniach – żebyśmy czuli się spokojnie i komfortowo.

Nasze spotkania odwiedziło ponad 200 osób, rozdaliśmy setki materiałów informacyjnych i próbek oraz przeprowadziliśmy szereg rozmów planując kolejne ciekawe inicjatywy.  

Kto nie mógł odwiedzić ekspozycji niech zaprosi naszego Doradcę Handlowego – koledzy z przyjemnością opowiedzą o naszych rozwiązaniach.

Zapraszamy również do kontaktu mailowego i składania zamówień na bezpieczne boxy z Cube sample.

Kategorie: Inspiracje

Trend Micro – biuro wellbeing

komentarzy: 0
29 Listopad 2019

Projektując nowe biura regionalne w Singapurze dla Trend Micro, globalnej firmy zajmującej się cyberbezpieczeństwem, zespół M Moser Associates dążył do stworzenia zorientowanego na człowieka obszaru roboczego, skupiającego się na dobrym samopoczuciu  personelu i gości. Projektanci wnętrz patrząc przez pryzmat międzynarodowej działalności firmy zintegrowali różne przestrzenie z zachowaniem harmonii, komfortu i stymulacji.

Trend Micro poprosił o projekt, który zademonstruje ich zasięg globalny dzięki pokojom tematycznym i przestrzeniom, które honorowałyby różne kultury i miejsca prowadzenia działalności. Głównym wyzwaniem dla M Moser Associates było utrzymanie spójnego projektu, który zachęcałby do tworzenia relacji i różnorodnych, zaangażowanych zespołów.

Rezultatem są wnętrza nie tylko pięknie zunifikowane, ale także stanowiące silny przekaz różnorodności demograficznej i kulturowej. „Najbardziej interesującą częścią projektu są różne emocje lub doświadczenia tworzone przez każdy pokój”, mówi Noorul Jalilah, Senior Executive w M Moser Associates. Nazwane na cześć miast, krajów i kontynentów, od Nowego Jorku po Nową Zelandię, sale konferencyjne zapewniają niezapomniane wrażenia dla użytkowników.

Nie tylko pokoje noszą nazwy określonych kultur, ale zespół starannie rozważył wystrój wnętrz, aby zapewnić większą autentyczność. „Na przykład wszystkie dekoracyjne kosze w pokoju w Afryce zostały pozyskane od członków Federacji Sprawiedliwego Handlu”, mówi Jalilah. „Ta organizacja podziela nasze przekonanie, że rdzenni mieszkańcy na całym świecie powinni być sprawiedliwie wynagradzani za ich niesamowitą pracę”.

Przemyślany projekt przejawia się również w podłodze. W projekcie zastosowano płytki dywanowe Shaw Contract o prostym linearnym, ale tez strukturalnym wzorze. „Dla nas bardzo ważne było upewnienie się, że podłoga działa dobrze z atmosferą, której szukaliśmy w każdym pokoju”, mówi Jalilah. „Podłoga odegrała kluczową rolę w wyrażeniu nastroju, który chcieliśmy uchwycić”.

Projekt został wyróżniony nagrodą 2019 Shaw Contract Design Award w kategorii Średnich Biur.

Kategorie: Inspiracje

Dom Modowych Ikon Australii.

komentarzy: 0
14 Sierpień 2018

Konsolidacja biur dwóch ważnych, australijskich marek modowych David Jones i Country Road Group była dużym przedsięwzięciem dla pracowni Grey Puksand.  Zespół projektowy skupił się na koncepcji Domu Modowych Ikon Australii, który ma być obrazem wyrafinowanej palety jakości obu marek – zaznaczając ich odrębność przy jednoznacznym podkreśleniu jedności standardów. Dom, który powstał skupia się na użytkownikach końcowych tworząc jednocześnie przyjazne i innowacyjne centrum mody.

Przy powstaniu koncepcji nowych biur  architekci przeprowadzili szereg warsztatów, wywiadów z pracownikami, chcąc dostarczyć im optymalnego środowiska pracy. Wielu z nich przeprowadziło się razem z firmą, czym potwierdzili jej status  jako pracodawcy z wyboru.  

Dom Ikon jest projektem zrównoważonym – wyposażonym w lokalnie wyprodukowane meble, przyjazne  środowisku materiały wykończeniowe, z naciskiem na produkty etyczne, które promują recycling. Na takie zapotrzebowanie odpowiedziały płytki dywanowe Shaw Contract z certyfikatem "Cradle to Cradle".

Zaprojektowanie obszaru roboczego jednoczącego 2 firmy, 6 marek odzieżowych i kupca-klienta stanowi wyjątkowe wyzwanie. Dlatego powstała elastyczna platforma zaspokajająca potrzeby rozwijającej się gałęzi handlu detalicznego. Centralnie zlokalizowano przestrzenie wspólne – na których zespoły różnych marek mają współpracować, wymieniać doświadczenia i wspólnie kreować oblicze zmieniającej się branży.

We wnętrzu znajdziemy podłogę  z  płytek dywanowych w ciepłym szarym odcieniu, dużo przeszkleń i naturalnego światła.Miejsca pracy i spotkań wyposażono w  mobilne meble, które pozwalają zmieniać przestrzeń według potrzeb.  Elementem spajającym przestrzeń jest czarny pas  wzdłuż budynku, który realizuje koncepcję pawilonu zaznaczając sufit i podłogę. Jednocześnie bogactwo kolorów we wnętrzach zostało starannie zaplanowane w oparciu o moodboardy  zrobione przy udziale pracowników poszczególnych marek.

Cała przestrzeń jest spójna, przyjazna i jednorodna – nie odmawia przy tym potrzeby indywidualizmu każdej marce.

Kategorie: Realizacje