autor: NN NN
Usytuowane w centrum technologicznym Silicon Beach w Los Angeles studio Aftershock Gaming chciało stworzyć odważną przestrzeń dla swojej nowej siedziby. Gry wideo zmieniły się dramatycznie od czasu ich odkrycia we wczesnych latach 70. XX wieku, i zmiany te nie tylko obejmowały imponującą grafikę cyfrową, społeczności internetowe , ale przede wszystkim możliwość gry mobilnej - z każdym, w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia mobilna stała się integralną częścią innych form rozrywki i zaangażowania ogromnej struktury gier dla wielu graczy, umożliwiając przekształcenie koncepcji narracji i gier w rzeczywistość rozszerzoną. Takie okoliczności wymuszają też inne zachowania firm produkujących gry ponieważ interakcje z osobami o podobnych poglądach są dla nich inspirujące i reprezentatywne. Nowe biuro kładzie więc nacisk na wymuszone kolizje i interakcje społeczne wykorzystując do tego aranżację otwartej przestrzeni, tworząc inspirujące miejsca pracy odpowiednie dla twórców gier. Biuro zostało wyposażone w większą przestrzeń współpracy, a równowaga surowych i wyrafinowanych materiałów wykończenia wnętrza stała się tłem do zrównoważenia kreatywnych i żywiołowych procesów. Elementem łączącym jest wykorzystanie czarnej liny poliestrowej w formie ścianek dzielących, co nadało wnętrzom dynamicznej i lekko szokującej formy. Monolityczna szara przestrzeń jest tylko momentami przerywana wprowadzeniem koloru – jako zaznaczenie miejsc spotkań, dyskusji i tworzenia.
Nowe biuro Aftershock Games zostało scalone z wielu lokalizacji w Los Angeles, co pozwoliło też przemyśleć i zmienić strukturę, relacje w firmie oraz przełożyć je na zwiększenie wydajności.
Zarząd postanowił jednogłośnie zrezygnować ze swoich biur i przez swoją obecność w otwartej przestrzeni elastycznie równoważyć prace różnych zespołów. Jednocześnie przestrzeganie koncepcji otwartego biura zachęciło do stworzenia większej ilości cichych i komfortowych pokoi do pracy. Niektóre z nich są otwarte na burzę mózgów, a niektóre są zamknięte – do pracy indywidualnej. Dzięki licznym ściankom do pisania, firma może elastycznie współpracować i tworzyć rozwijające się idee. Ciekawym elementem wnętrza jest również ściana z trójwymiarowego drewna dębowego i rozrastające się ściany mchu prowadzące wzdłuż białej, kanciastej recepcji. Duża ilość mobilnych biurek o regulowanych wysokościach blatów, elastycznych miejsc do pracy powoduje, że zespoły mogą się łączyć w większe grupy w zależności od potrzeb. Miejscem integrującym i jednocześnie odwiedzanym przez gości z zewnątrz jest pokój All – Hands, animowany przez odważny, ukośny wzór na podłodze, podkreślony przez mobilne jasne meble wypoczynkowe. Odsłonięte sufity i betonowe podłogi zestawione są z pływającymi panelami sufitowymi z konstrukcyjnymi "pęknięciami", które podkreślają głębię przestrzeni. Miękkie wykładziny wprowadzono tylko w pokojach do pracy.
W realizacji wykorzystano płytki dywanowe Shaw Contract z kolekcji Active i The Park.
Projekt bierze udział w konkursie Design is Award.
Project Name: Aftershock Games
Project Location: Playa Vista, CA, USA
Firm Name: OKB Architecture
Firm Location: Los Angeles, CA, USA
Category: Large Office
Dodaj komentarz