Archiwum - 09/2012

Filozofia Dentsu w projektowaniu powierzchni biurowych na przykładzie biura Polflor.

komentarzy: 0
20 Wrzesień 2012

Na przestrzeni ostatnich dwóch miesięcy, zmieniliśmy siedzibę naszej firmy POLFLOR.Nowe biuro usytuowane jest na parterze nowo wybudowanego kompleksu apartamentów przy ul. Smolnej 13A.

Koncepcja przestrzeni biurowej powstała w oparciu o najnowsze trendy pojawiające się w architekturze wnętrz. Powierzchnia 190m2 została podzielona na trzy strefy: strefe biurową w charakterze Open Space, strefę Chillout Office z reprezentacyjną salą konferencyjną. Obie strefy łączy strefa gospodarcza ( zaplecze techniczne, aneks kuchenny oraz toalety ).

 Poprzez odpowiednią aranżację biura, chciałam stworzyć nowy model organizacji przestrzeni. Celem było uzyskanie kreatywnego i niebanalnego środowiska pracy. Biuro miało emanować pozytywną, motywującą energią. Chodzilo  przede wszystkim o przedstawienie za pomocą odpowiedniego designu,- filozofii Dentsu, która zawiera się w trzech hasłach:

               „ Pomysły, które siegają poza to co wyobrażalne.

Technologia, która przekracza istniejące granice.

Przedsiębiorczość, która przewyższa to co oczekiwane”

Przeważa stylistyka minimalistyczna. Dla kontrastu pojawia się kilka obiektów czystego, wyrafinowanego designu skutecznie grającego formą i kolorem. Punktem wyjścia stała się  identyfikacja wizualna firmy w postaci nowego logotypu, kolorystyki, filozofii.

We wnętrzach pojawia się biel ( kolor ścian, połysk malowanych na biało mebli ), paleta różnorodnych szarości         ( płaszczyzny czesanego metalu- płyty Dibond, metalowe ościeżnice drzwi i okien, kauczuk w kolorach szarości, wymiennie wykładzina tkana Beta Design firmy Bentzon).

Takie barwy nie męczą wzroku i optycznie powiększają wnętrza. Są eleganckie, uniwersalne i przejrzyste. Sprzyjają równowadze i skupieniu. Stymulują pamięć. Są doskonałym tłem dla intensywnych i kolorowych akcentów, dzięki, którym uniknęłam monotonii.

 I tak pojawia się wyrafinowana, cytrynowa żółć oraz głęboki granat,- kolejne kolory identyfikacji wizualnej firmy, w postaci wyrazistych w formie i kolorze sof STONE projektu polskiego designera Tomka Augustyniaka. Odważne kolorystycznie wełniane obicia kontrastują z zimną bielą, transparentnością paneli szklanych, twardością podłogi kauczukowej oraz blaskiem płyt LAKOBEL, będących tłem dla całości. Tworzą atmosferę komfortu, ciepła, relaxu.

 „Perełką” designerską dopełniajacą charakter wizualny strefy Chillout Office jest zwisająca nisko lampa TAMA polskiej firmy Sotto Luce. Pojawia się wyraźna forma kuli, bezbłędnie dopracowany detal, kaprys formalny przesunięcia lini ciężkości.

Cytrynowy panel szklany LAKOBEL spełnia nie tylko oczekiwania estetyczne,- jest miejscem aktywnym werbalnie, wizualnie poprzez wbudowane trzy ramki cyfrowe. Generowanie impulsów wizualnych w postaci projekcji zdjęć, filmów, muzyki, łamią monotonię, pobudzają, stymulują, bawią.

Strefa Chillout Office jest nie tylko miejscem relaksu dla pracowników, gości, ale również poprzez bliskość z sekretariatem miejscem wypoczynku Klientów czekających, krótką chwilę na spotkanie.

Miejscem odgrywającym szczególną rolę w strategii działalności firmy jest sala konferencyjna. Wykłady, projekcje, szkolenia, konferencje,- a więc zapotrzebowanie na wygodny stół i krzesła. Rolę tą spełnia uroczy w formie stół konferencyjny z kolekcji SIMPLIC firmy Balma,  zaprojektowany przez Tomka Kuchcińskiego oraz mobilne krzesła włoskiej firmy Sitland, pokryte białą membraną, spełniające wszystkie wymogi ergonomii. Obszerny fragment ściany stanowi tło dla projekcji multimedialnych.

W aranżacji obu stref reprezentacyjnych pojawił się na podłodze panel winylowy w odcieniu orzecha z kolekcji Expona Wood firmy Polyflor. Ciepła formuła słojów, drobna faktura powierzchni świetnie kontrastuje z zimną bielą i neutralną szarością. Motyw orzecha pojawia się również we fragmentach zaprojektowanych mebli.

 Zróżnicowane w wyrazie i formie światło podkreśliło detale. Napinany sufit Barrisol w formie plafonu oraz kolekcja opraw firmy Chors nadała wnętrzu charakter.

 Chciałbym wspomnieć również o strefie biurowej Open Space stworzonej z myślą o lepszej komunikacji i komforcie pracy. Formuła ta doskonale wpisuje się w nową politykę firmy. We współczesnej gospodarce opartej na wiedzy, współpraca ma większe znaczenie i jest cenniejsza niż działania indywidualne.

Podłoga wyłożona linearnymi płytkami dywanowymi firmy SHAW w stonowanej stylistyce, wygodne biurka i  ergonomiczne krzesła pozwalają na kreatywną pracę.

Reasumując,- konsekwencja kolorystyczna i formalna pojawia się w przestrzeni całego biura. Wprowadzone zabiegi : awangardowe meble polskich projektantów, starannie zaprojektowane detale, wprowadzenie zróżnicowanego oświetlenia, oraz wyrafinowanych technologicznie produktów stworzyło harmonijną, spójną całość.

 Wymagający głębokiej analizy i zrozumienia projekt był kompleksowym zadaniem obejmującym spektrum działań projektowych z uwzględnieniem wytycznych wizerunkowych firmy POLFLOR.

…….Myślę, że to się udało. 

Kategorie: Realizacje

Czy w obiektach handlowych na posadzce musi być stosowany kamień, gres lub drewno?

komentarzy: 1
12 Wrzesień 2012

Uważam że nie ! Minęły czasy kiedy jako za najbardziej trwały materiał podłogowy uważano kamień lub gres a najcieplejszy drewno. Obecne technologie pozwalają na zastosowanie materiału zarówno trwałego jak i ocieplającego wnętrze a jednocześnie dającego większe możliwości architektoniczne i użytkowe. W pijalni czekolady Wedel w Galerii Mokotów w Warszawie zastosowano płytki i panele winylowe Expona z fabryki Polyflor. Są to panele winylowe o grubości 3 mm i warstwie użytkowej z czystego PCV o grubości 0,7 mm. Zastosowanie paneli i płytek winylowych daje użytkownikowi wiele korzyści: poprawia akustykę, ułatwia proces utrzymania w czystości oraz pozwala zastosować materiał drewnopodobny, bez konieczności stosowania cyklinowania i lakierowania.

Ważne jest to, że posadzka z paneli i płytek winylowych jest łatwa w wymianie. W branży retail / sklepów jest to bardzo ważne, gdyż sektor ten jest niezwykle podatny na zmiany: mody, trendów, brandów oraz konceptów sprzedażowych.

Czy panele i płytki winylowe mają jakieś wady ? Uważam że nie, jednak zapraszam do dyskusji. Aby ta dyskusja była merytoryczna, zapraszam do wizyty w pijalni czekolady Wedel w Galerii Mokotów w Warszawie lub do obejrzenia przedstawionych zdjęć.


 


 

Zdjęcia dostarczone przez firmę GOSER z Opola, która dostarczała i montowała panele i płytki Expona w pijalni czekolady Wedel w Warszawie

Kategorie: Realizacje

We want it back! Chcemy je z powrotem !

komentarzy: 0
10 Wrzesień 2012

Budynki biurowe firmy Azoty w Tarnowie to setki metrów kwadratowych płytek dywanowych firmy Shaw, które mamy nadzieję posłużą Inwestorowi wiele lat. Jednak nadejdzie moment, w którym biura będą wymagały odświeżenia, przebudowy i z pewnością wymianie poddane zostaną również wykładziny.

Każdy z uczestników procesu inwestycyjnego w Polsce (inwestor, architekt, wykonawca), niejednokrotnie zetknął się z materiałami reklamowymi wielu dostawców, mówiących o ekologii, recyklingu, aspektach ochrony środowiska itp. Niestety w praktyce okazuje się, że w znacznej większości przypadków jest to jedynie marketing o zabarwieniu zielonym.

Skorzystanie z oferty Shaw Contract Group to 100% pewność, że płytki dywanowe, które teraz wybierzecie Państwo do swojego projektu , za 5, 10 czy 15 lat nie trafią na śmietnik!

Firma Polflor uczestniczy w międzynarodowym programie „we want it back”, odbioru i recyclingu zużytych płytek dywanowych Shaw.

Warunki wzięcia udziału w programie przez polskich użytkowników płytek dywanowych Shaw nie są skomplikowane. Wystarczy jedynie odpowiednio przygotować zużyte płytki !

Materiał musi spełniać następujące wymagania:

  • Wolny od wszelkiego rodzaju odpadków i nieskażony substancjami toksycznymi, takimi jak np. rozpuszczalniki. Resztki kleju na podłożu są do zaakceptowania

  • Bez innych rodzajów płytek dywanowych, w szczególności na podkładach PVC i bitumicznych.

  • Materiał musi być spakowany na palecie i zabezpieczony

  • Od wagi 600 kg (ilość ok. 150-200 m2) Przedstawiciel fabryki Shaw, firma Polflor, odbiera zużyte płytki na swój koszt z dowolnego miejsca w Polsce

  • Przy wadze poniżej 600 kg koszt transportu do magazynu firmy Polflor w Poznaniu ponosi użytkownik

Zgłoszenie wniosku o odebranie lub informację o nadaniu zużytych płytek Shaw należy przesłać na adres: biuro@shawcontractgroup.com.pl minimum 48 godzin przed odbiorem lub nadaniem towaru

W przypadku wybrania naszej oferty, gwarantujemy, że Wasza decyzja będzie miała naprawdę pozytywny wpływ na środowisko i gospodarkę odpadami w Polsce.

 

Realizacja – obiekt biurowy Azoty w Tarnowie

Projekt wnętrz – Modulor Tarnów,

Dostawca płytek dywanowych Shaw – Polflor+Netflor Tuchów

Montaż płytek dywanowych – Netflor Tuchów

Dostarczone materiały: płytki dywanowe Shaw z kolekcji Disperse tile, Diffuse tile, Tru Colours tile

Powierzchnia biur: 1600 m2

Kategorie: Realizacje

Wykładzina UNI oswojona przez Zahę Hadid na potrzeby domu mody Chanel i Karla Lagerfelda.

komentarzy: 1
1 Wrzesień 2012

W 2011 roku  na zlecenie głównego projektanta Chanel, Karla Lagerfelda powstał mobilny pawilon sztuki, zaprojektowany przez Zahę Hadid. Pierwotnie służył prezentacji wystawy o nazwie „Mobile Art” obejmującej dzieła dwudziestu artystów zainspirowane torebkami Chanel, po czym zakotwiczył na stałe przy Institute du monde arabe (IMA) w Paryżu, który będzie za jego pomocą promował programy kulturalne oraz wystawiał dzieła i happeningi stworzone przez najbardziej utalentowanych artystów z krajów arabskich.

Pawilon ten to doskonałe połączenie gładko płynących linii będących znakiem rozpoznawczym stylu Zahy Hadid oraz typowej dla Chanel elegancji. Dzięki nowym cyfrowym narzędziom do modelowania obiekt ten jest żywą rzeźbą bardzo daleką od typowej koncepcji „budynku”. Jego forma sprawia wrażenie, jakby stale przemieniał się w coś innego.

Z każdym krokiem wokół pawilonu zmienia się naturalnie i zmysłowo jego kształt tworząc silny aczkolwiek przyjemny kontrast z surowym ładem i powtórzeniami pobliskiego budynku IMA autorstwa Jeana Nouvela.

Bogactwo kształtów i płaszczyzn odzwierciedlone jest też wewnątrz budowli, w której osiągnięto
wielofunkcyjną różnorodność za pomocą szeregu elementów w kształcie łuków doskonale podkreślonych sztucznym światłem kładącym się miękko na ścianach. Wnętrze łączy się z zewnętrzem dzięki dużemu otworowi w dachu, który pozwala światłu słonecznemu zalewać czarno-białe przestrzenie i oświetlać duży centralny dziedziniec. Ten ostatni idealnie nadaje się na punkt spotkań osób zwiedzających wystawy, a także na miejsce organizacji niezależnych imprez.

Stworzoną aby jeździć po świecie konstrukcję (wraz z posadzką) zaprojektowano w taki sposób, aby można ją było łatwo wznieść w czasie krótszym niż tydzień – dla mobilnego muzeum był to wymóg zasadniczy.

Wybrana do projektu posadzka podąża za designem i filozofią całego projektu – organicznym minimalizmem. Powierzchnię 1600 metrów kwadratowych pokryto wykładziną Artigo UNI w specjalnym odcieniu szarości RAL (7016) harmonijnie komponującym się z projektem wnętrza oraz elementami architektonicznymi charakteryzującymi przestrzenie budynku. Elegancki minimalistyczny wygląd Artigo UNI doskonale pasuje do tego rodzaju zastosowania, ponieważ nie odwraca uwagi zwiedzających od wystaw.

Technologia produkcji Artigo jest w stanie uzyskać niemalże każdy kolor RAL, Pantone i NCS, a także kolor na specjalne zamówienie dając projektantom całkowitą swobodę realizacji pomysłów.
Posadzki Artigo wybierano już niejednokrotnie do projektów wystawienniczych, w tym do wystaw
odbywających się w paryskim Grand Palais, w Modern Wing of the Art Institute of Chicago i w Muzeum Sztuki Współczesnej Erarta w Sankt Petersburgu. Przyczyny takiego wyboru są jasne nie tylko ze względów estetycznych, ale również z powodu właściwości technicznych posadzek Artigo: naturalnej antypoślizgowości kauczuku, odporności na ścieranie i najwyższego z możliwych ograniczenia hałasu (ze względu na stąpanie po elastycznej posadzce o równej grubości).

Chanel Mobile Art Pavillion Zahy Hadid jest znakomitym przykładem współgrania wykładzin Artigo z najbardziej ekskluzywnymi projektami największych współczesnych architektów.

Wszystko to sprawia, że wykładzina UNI firmy Artigo okazała się doskonałym „zwierzęciem wystawowym”!

Kategorie: Inspiracje