płytki dywanowe

Graphic by Polflor - dialog z architektem!

komentarzy: 0
12 Październik 2018

Kolekcja Graphic by Polflor powstała jako efekt warsztatów projektowanie podłogi, które firma prowadzi od 2016 roku na terenie całej Polski. Kilkadziesiąt spotkań, wielogodzinne rozmowy z architektami i bardzo szczegółowe, dzięki zastosowaniu metodologii design thinking, analizy potrzeb pozwoliły na sformułowanie 7 wymagań jakie wykładzinom biurowym stawia rynek.

Działając na rynku od 25 lat postawilismy sobie za cel opracowanie produktu jak najbardziej odpowiadającego tym wymaganiom. Do realizacji tego projektu zaprosiliśmy też fabrykę Condor Carpets, jednego z czołowych europejskich producentów wykładzin. W efekcie udało się sprostać wysokim wymaganiom i zachować dobrą cenę produktu.   

Poznajcie Graphic by Polflor!

#1 miękka, gruba, komfortowa

Architekci: Chcemy, by wykładzina do biura była nie tylko funkcjonalna, ale też komfortowa w użytkowaniu – miękka, mięsista, przypominająca wykładzinę hotelową. Powinna dobrze tłumić dźwięki i wyglądać elegancko.

Polflor: Sięgnęliśmy po naprawdę wysokie gramatury w przedziale od 730 gr/m2 do 785 gr/m2.
Technologia gęstego tuftowania strukturalnego daje nam efekt 3D, co gwarantuje luksusowy
wygląd i niezwykle solidne wykonanie płytek dywanowych Graphic.

#2 cenimy szarości

Architekci: Potrzebujemy kilku odcieni zimnych szarości, ponieważ po tę kolorystykę sięgamy
w naszych projektach najczęściej.

Polflor: My również doceniamy szarość, dlatego wytypowaliśmy cztery odcienie, które będzie można stopniować, dowolnie ze sobą łączyć lub zestawiać na zasadzie kontrastu. Najjaśniejszy szary ma  numer 74, 78 to pieprzowy melanż, stonowaną przejściówką jest kolor 76, a najciemniejszy – grafit – ma numer 77.

#3 niejednorodne ale subtelne wzory

Architekci: Na rynku dostępnych jest mnóstwo produktów z dużymi, plamistymi wzorami, które zbyt intensywnie definiują przestrzeń biurową, męcząc oczy użytkowników wnętrza.

Polflor: W nowej kolekcji proponujemy dwa wzory: Marble (delikatny melanż) oraz Vapour (budzący skojarzenia z chmurami), które świetnie ze sobą konweniują, przez co zachęcamy do ich łączenia w ramach jednego koloru. Możecie zadecydować również o intensywności wzoru – stworzymy mocną ekspresję lub podłogę z subtelnym efektem niejednorodności.

# 4 stawiamy na modne kolory

Architekci: Szukamy w swoich projektach świeżości, novum kolorystycznego... Zaskoczcie nas!

Polflor: Określenie „modne” wiązałoby się z coroczną zmianą kolekcji. Postawiliśmy na paletę, która sprawdzi się w biurach i nie opatrzy zbyt szybko, a przede wszystkim zagra z pozostałymi kolorami kolekcji Graphic. Wybraliśmy niebieski w dwóch skrajnych odsłonach: klasyczny ciemny granat, zawsze pasujący do biznesowej stylistyki, a także odważny turkus jako powiew świeżości i element zaskoczenia. Mariaż idealny!

 

#5 odejdźmy od monokolorów

Architekci: Jednobarwne, gładkie podłogi dobrze wyglądają w projektach i na renderingach, a później generują problemy z pielęgnacją i wymagają częstszej wymiany. Sprawdzają się przede wszystkim jako akcent we wnętrzu...

Polflor: Zaawansowana technologia produkcji kolekcji Graphic pozwoliła nam stworzyć wzory intrygujące, a przy tym delikatne. Projektując płytki, staraliśmy się unikać efektu gładkiej powierzchni, bo wiemy, że mogą być kłopotliwe w utrzymaniu. Proponujemy optymalny produkt, który świetnie prezentuje się na dużych metrażach biurowych i jest przy tym łatwy w pielęgnacji.

 

#6 jeden kolor ale różne wzory

Architekci: Akcentując określone strefy w przestrzeni biurowej, często musimy zmieniać kolor, a wolelibyśmy go utrzymać i uciec się tylko do odmiennego wzoru lub faktury podłogi.

Polflor: Do usług! Nasza nowa kolekcja to propozycja 5 wzorów – każdy w 8 identycznych wariantach kolorystycznych. Umożliwiamy więc zabawę wzorem i fakturą w ramach jednego koloru włókna.

 

7# zimny, zgaszony beż

Architekci: Beż zyskuje na popularności, ale podchodzimy do niego ostrożnie. Często wygląda buro, a powinien być ziemisty, przypominać zgaszony piasek, dzięki czemu łatwo go skomponować z innymi kolorami.

Polflor: Proponujemy beż w chłodniejszej tonacji (numer 73), który pozwoli przełamać dominację szarych wykładzin we wnętrzach. Jednocześnie dzięki możliwości łączenia go w ramach 5 dostępnych wzorów wnętrza nigdy nie będą nudne, czy monotonne.

 

O co jeszcze zadbano?

 

Akustyka

Bardzo ważne dla inwestorów i architektów projektujących wnętrza biurowe lub hotelowe są zagadnienia akustyki. Dlatego dla kolekcji Graphic opracowaliśmy aż dwa rozwiązania które wpłyną skutecznie na: komfort użytkowania, lepsze pochłanianie dźwięków i lepszą izolację akustyczną.

Fabryczny przyklejony podkład Felt Backing. Już od ilości 200 m2 w jednym wzorze/kolorze fabryka wyprodukuje płytkę dywanową z dodatkowym podkładem filcowym o gramaturze 450 gr/m2. Dla tej specjalnej produkcji do ceny płytki dywanowej należy doliczyć koszt 10%.

Montażowy podkład akustyczny Foxifix. To idealne rozwiązanie dla szybkiego i łatwego podniesienia komfortu użytkowania oraz poprawienia właściwości akustycznych. Opcja ta jest dostępna bardzo szybko i dla każdej ilości montowanych płytek.

 

Panele 100x25 cm

Bardzo wielu architektów coraz częściej realizuje swoje projekty korzystając z płytek dywanowych o modułach paneli. Dzięki temu uzyskują pożądany i modny efekt jodełki. Jesteśmy na to przygotowani. Każdy z 40 wzorów/kolorów kolekcji Graphic dostępny jest także w panelach 100x25 cm przy minimalnym zamówieniu w jednym wzorze/kolorze 200 m2

Podsumowanie:

Graphic by Polflor to płytki dywanowe 50x50 cm ( od 200m2 również panele 100x25 cm), o gramaturze 730-780 gr/m2 . Dostępne są w 5 wzorach: Ambition, Marble, Vapour, Unique, Imagine i w 8 kolorach: 2 beże, 4 szarości, turkus i granat. Włókno poliamid, podłoże bitumiczne. Certyfikaty ekologiczne: eurofins, blauer engel. Gwarancja producenta 12 lat.

Po więcej informacji zapraszamy na stronę www.graphicbypolflor.pl oraz do Doradców Handlowych Polflor.

Dziękujemy F6 Projekt w Warszawie przy ul. Floriańskiej 6 za udostepnienie showroomu do zrobienia sesji zdjęciowej!

Aftershock Games - biuro "tło"

komentarzy: 0
20 Czerwiec 2018

Usytuowane w centrum technologicznym Silicon Beach w Los Angeles studio Aftershock Gaming chciało stworzyć odważną przestrzeń dla swojej nowej siedziby. Gry wideo zmieniły się dramatycznie od czasu ich odkrycia we wczesnych latach 70. XX wieku, i zmiany te nie tylko obejmowały imponującą grafikę cyfrową, społeczności internetowe , ale przede wszystkim możliwość gry mobilnej - z każdym, w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia mobilna stała się integralną częścią innych form rozrywki i zaangażowania ogromnej struktury gier dla wielu graczy, umożliwiając przekształcenie koncepcji narracji i gier w rzeczywistość rozszerzoną.  Takie okoliczności wymuszają też inne zachowania firm produkujących gry ponieważ interakcje z osobami o podobnych poglądach są dla nich inspirujące i reprezentatywne. Nowe biuro kładzie więc nacisk na wymuszone kolizje i interakcje społeczne  wykorzystując do tego aranżację otwartej przestrzeni, tworząc inspirujące miejsca pracy odpowiednie dla twórców gier. Biuro zostało wyposażone w większą przestrzeń współpracy, a  równowaga surowych i wyrafinowanych materiałów wykończenia wnętrza stała się tłem do zrównoważenia kreatywnych i żywiołowych procesów.   Elementem łączącym jest wykorzystanie  czarnej liny poliestrowej  w formie ścianek dzielących, co nadało wnętrzom dynamicznej i lekko szokującej formy.  Monolityczna szara przestrzeń jest tylko momentami przerywana wprowadzeniem koloru – jako zaznaczenie miejsc spotkań, dyskusji i tworzenia.

Nowe biuro Aftershock Games zostało scalone z wielu lokalizacji w Los Angeles, co pozwoliło też przemyśleć i zmienić strukturę, relacje w firmie oraz przełożyć je na zwiększenie wydajności.
Zarząd postanowił jednogłośnie zrezygnować ze swoich biur i przez swoją obecność w otwartej przestrzeni elastycznie równoważyć prace różnych zespołów.  Jednocześnie przestrzeganie koncepcji otwartego biura zachęciło do stworzenia większej ilości cichych i komfortowych pokoi do pracy. Niektóre z nich są otwarte na burzę mózgów, a niektóre są zamknięte – do pracy indywidualnej. Dzięki licznym ściankom do  pisania, firma może elastycznie współpracować i tworzyć rozwijające się idee. Ciekawym elementem wnętrza jest również ściana z trójwymiarowego  drewna dębowego i rozrastające się ściany mchu prowadzące wzdłuż białej, kanciastej recepcji.  Duża ilość mobilnych biurek  o regulowanych wysokościach blatów, elastycznych miejsc do pracy powoduje, że zespoły mogą się łączyć w większe grupy w zależności od potrzeb.  Miejscem integrującym  i jednocześnie odwiedzanym  przez gości z zewnątrz jest pokój All – Hands, animowany przez odważny, ukośny wzór na podłodze, podkreślony przez mobilne jasne meble wypoczynkowe. Odsłonięte sufity i betonowe podłogi zestawione są z pływającymi panelami sufitowymi z konstrukcyjnymi "pęknięciami", które podkreślają głębię przestrzeni.  Miękkie wykładziny wprowadzono tylko w pokojach do pracy.

W realizacji wykorzystano  płytki dywanowe Shaw Contract z kolekcji Active i The Park.

Projekt bierze udział w konkursie Design is Award.

Project Name: Aftershock Games

Project Location: Playa Vista, CA, USA

Firm Name: OKB Architecture

Firm Location: Los Angeles, CA, USA

Category: Large Office

 

Kategorie: Inspiracje

Kształt podłogi - czyli porozmawiajmy o płytkach dywanowych

komentarzy: 0
15 Styczeń 2018

Przyzwyczajeni jesteśmy do „normalnych” kształtów płytek – kwadraty, ewentualnie prostokąty lub coraz popularniejsze deski – planki. Jednak producenci wykładzin doskonale wiedzą, że rośnie potrzeba zindywidualizowania obiektów a jednym z najłatwiejszych do wykorzystania w tym procesie elementów jest właśnie podłoga. Dlatego żeby zmusić architektów do wykorzystania tego potencjału a jednocześnie dać im nieograniczone możliwości ciekawych projektów na rynku pojawia się więcej oryginalnych kształtów płytek dywanowych i podłogowych. Można pokusić się o stwierdzenie, że kształt hexagonu wszedł już do kanonu – mamy kolekcję Hexagon chociażby w płytkach dywanowych z fabryki Shaw Contract. Jednak szczególnie chętnie architekci sięgają po ofertę firmy Vorwerk i kolekcje FreeForms.

Free Forms to 9 kształtów, które pozwalają projektantom na zrobienie wszystkiego z podłogą! Co ciekawe w propozycji fabryki Vorwerk, właściwie każda z kolekcji dostępna jest w kształtach Free Forms.  Oczywiście są produkty, które szczególnie dobrze sprawdzą się w tych formach – wykładzina typu shaggy – Elara, wykładzina frise – Frisea, wykładzina welurowa – Forma. W jednej aranżacji można zastosować płytki z każdej z tych kolekcji, zyskując dodatkowo zróżnicowanie powierzchni podłogi wysokością runa, fakturą wykładziny oraz oczywiście kolorami.

Kolejna propozycja, tym razem dla osób, które cenią trwałość i doskonałą, jakość tkanych wykładzin, to kształty FreeForm Geometric i FreeForm Organic z fabryki Carpet Concept. Oczywiście płytki z wykładzin Eco Iqu i Eco IquS ( z charakterystyczną wyciągniętą na powierzchnię pętelką) dostępne są w klasycznych wymiarach kwadratów, prostokątów i deski a trójkąty i fale stanowią ciekawe dopełnienie. Tym niemniej prowokują do rozrzeźbienia podłogi – zabawy kształtem, fakturą, kolorem i wykorzystania potencjału przy wyznaczaniu stref biura.

Kształty w postaci nie tylko kwadratów i płytek podłużnych pojawiły się również w ostatniej aktualizacji kolekcji tkanych wykładzin winylowych Dickson Woven Flooring. Tutaj postawiono na kształt rombu i sześciokąta, które przy odpowiednim montażu podkreślą jeszcze mocniej efekt 3D tkanych winyli.  Shape Labs - propozycja Dickson to oferta dla wyjątkowych inwestorów, potrzebujących prestiżowych i oryginalnych rozwiązań dla wnętrz.

Oferta Polflor jak zawsze w najbardziej kompletny sposób stara się odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku – zarówno projektantów jak i inwestorów. Oprócz propozycji z fabryk, mamy też szereg referencji z rynku polskiego oraz oczywiście sprawdzone firmy, które potrafią zainstalować najbardziej skomplikowane projekty podłóg. Zapraszamy do kontaktu z naszymi Doradcami Handlowymi, którzy udzielą szerszych informacji.

We wpisie wykorzystałam materiały fabryk, zdjęcia z realizacji biura Allegro proj. WorkplaceSolutions, Mazda Motor Poland proj. Otomi Store Design Lab oraz zdjęcia z mockupu dla inwestora z MockupOffice w Warszawie.

Kategorie: Design

Biuro w klimacie chicagowskim

komentarzy: 0
27 Kwiecień 2017

Paul Hastings jest multidyscyplinarną kancelarią prawniczą działającą na całym świecie.  Zespół projektantów Rottet Studio wybrano, aby zaprojektowali szablon wnętrz biurowych w sposób rozpoznawalny i spójny z tożsamością firmy, ale jednocześnie na tyle elastyczny, żeby można było uwzględniać cechy charakterystyczne danego regionu.

W biurze w Chicago Hastings szukał rozwiązania wnętrza, które będzie odpowiadało ich dynamicznemu klientowi i doświadczonym użytkownikom.  Dlatego postanowiono na niepowtarzalny budynek, z którego rozciąga się widok na całe miasto, przy jednoczesnym efektywnym i wydajnym wnętrzu.  W tym celu projektanci unikali znormalizowanych, standardowych wykończeń, detali i kolorów na rzecz bardziej otwartego podejścia architektonicznego, które kształtuje światło i wyznacza przestrzeń wpływającą na odczucia użytkowników.  Architekci połączyli formę z funkcją, zyskując widoki na miasto ze wszystkich stron niepowtarzalnego budynku, nie tracąc przy tym wyznaczonych celów w zakresie efektywności i wydajności pracowników.

Pożyczając z bogatej historii sztuki i architektury Chicago, koncepcja projektu odzwierciedla kształty i formy rozpoznane w widocznej panoramie wieżowców chicagowskich i ikonograficznych rzeźbach na budynkach. Projekt wykładziny – dywany w strefie recepcyjnej i konferencyjnej jest wizualną metaforą rzeki, która biegnie przez centrum miasta. Jej fale promieniują na zewnątrz wnętrza w kierunku widoku, który obejmuje panoramę Chicago i okoliczne Wielkie Jeziora.

Strefa biurowa jest oddzielony od centrum konferencyjnego, a personel administracyjny strategicznie skupiono na zachodnim łuku eliptycznego budynku. Centralizacja personelu administracyjnego pomaga zmaksymalizować współpracę i wydajność.  Ściana, która definiowała istniejące prywatne biura wzdłuż obwodu budynku, została zastąpiona szklanym frontem umieszonym bliżej niż poprzednio, żeby zmniejszyć martwą przestrzeń w biurach prywatnych na rzecz szerszego wspólnego korytarza. Dzięki temu wprowadzono naturalne światło słoneczne głębiej w rdzeń budynku i uzyskano bardziej otwarte i przyjazne środowisko pracy.  Zmodyfikowano i ponownie wykorzystano meble po poprzednim najemcy, dostosowując je do potrzeb personelu administracyjnego i prawniczego podstawowego stopnia, czyli powiększenia przestrzeni wspólnych, które w większym stopniu zaspokajają wymagania pracy w zaawansowanym technologicznie społeczeństwie.

Wykładziny Shaw występują głównie w biurowych korytarzach, prywatnych biurach i stanowiskach administracyjnych oraz zapleczach socjalnych. Zespół projektantów specjalnie wybrał płytkę Shaw, aby uzyskać subtelny, kraciasty wzór podłogi. Płytki te zainstalowano we wspólnych obszarach po przekątnej, w kontrze do krzywoliniowych ścian, dzięki czemu że przestrzeń odczuwa się niekierunkowo. Podobnie, płytka filtrująca światło została wybrana, jako przedłużenie falującej koncepcji dywanu "rzeki" w centrum przyjęć i konferencji. Wielopoziomowy wzór liniowych grzbietów na płytce filtrującej naśladuje te, które widać w dywanie w recepcji, dodając fakturę i głębię, która kontrastuje z czystymi liniami i meblami. Jasny kolor wykładziny służy również do zwiększenia poczucia naturalnego światła słonecznego, które filtruje się przez prywatne biura, zapewniając wyciszone, a zarazem ciepłe tło o każdej porze dnia, jednocześnie sprawiając wrażenie, że wydają się większe niż w rzeczywistości.

Elastyczne i liberalne użycie wykładziny i płytek Shaw w obszarach, w których młodzi adwokaci współpracują najwięcej, czyli we własnych biurach i we przestrzeniach wspólnych – zwiększa otwartość i dostępność wspólnego środowiska pracy, którego klient szukał dla swoich pracowników i gości. Charakterystyczne wnętrza – z wyraźną geometryczną strefą recepcyjną i konferencyjną wyraźnie nawiązują z kolei do chicagowskiej architektury.  Rottet Studio osiągnęło, więc cel wyznaczony przez swojego klienta.

Kategorie: Realizacje