autor: NN NN
Komunikacja we wnętrzach jest bardzo istotna dla wywołania i utrzymania dobrego samopoczucia użytkowników danej przestrzeni. W obecnych czasach mamy tak bogaty zasób produktów, środków do identyfikacji przestrzeni, że czasami ich nadmiar powoduje, że zapominamy o najprostszych, instynktownych rozwiązaniach.
Z pewnością aranżacja – zaprojektowanie podłogi jest jednym z podstawowych sposobów na przekazanie ludziom informacji gdzie się znajdują, jakie jest przeznaczenie miejsca, w którym się znajdują i ewentualnie, w którym kierunku mają się poruszać.
Jakimi środkami możemy to osiągnąć? Elementarnymi!
Rodzaj podłogi – we wnętrzu możemy zastosować podłogę elastyczną, twardą – PVC, LVT czy kauczuk w połączeniu z kontrastowymi płytkami dywanowymi, np. do wyznaczania dwóch stref aktywności – korytarza i spot point.
Faktura pokrycia podłogowego – idealnie sprawdzi się w przypadku płytek dywanowych i wielu rodzajów ich wykończenia: pętelka, frise, saxon, welur, shaggy itd. Już samo uczucie pod stopami, że zmieniamy podłogę np. na bardziej miękką może wywołać w nas potrzebę relaksu, odpoczynku i zdjąć niepotrzebne napięcie z całej sylwetki.
Design – w podłogi możemy wprowadzić każdy wzór, kolor, szablon i wykorzystać go w relacji z potrzebami inwestora i użytkowników przestrzeni. Czy są ograniczenia? Raczej nie!
Oczywiście kolor – ten wpis ilustruję kilkoma świetnymi realizacjami referencyjnymi od Shaw Contract – z Rosji i Holandii. Myślę, że zauważyliście wykorzystanie różnych kolorów przy wyróżnieniu poszczególnych pięter?
Idź tą drogą! Trzymaj dystans! Hasła szczególnie istotne w ostatnich miesiącach. Podłoga jak mało, który element wnętrza może nam pomóc w wskazaniu kierunku poruszania się ( wykorzystajmy ułożenie paneli dywanowych w jodełkę!) lub minimalnych odległości między np. stanowiskami pracy czy w kolejce do windy lub punktu z kawą.
Projektując nowe wnętrza pamiętajcie o możliwościach informacyjnych podłóg – w końcu wszyscy zerkamy pod nogi.