płytka dywanowa

Biuro jako żywe laboratorium – siedziba ASID

komentarzy: 0
13 Czerwiec 2017

Siedziba Amerykańskiego Stowarzyszenia Projektantów Wnętrz (ASID) miała być w założeniach nie tylko „miejscem pracy przyszłości”, ale również miejscem pracy maksymalnie zdrowym, gotowym do przejścia nie tylko certyfikacji LEED CI – Platinum, ale również uhonorowania certyfikatem WELL Building Standard.

Materiały i meble zastosowane w projekcie były rygorystycznie oceniane w celu wyeliminowania, tam gdzie jest to możliwe, substancji, które mogłyby potencjalnie przyczynić się do negatywnych skutków zdrowotnych.  Musiały mieć wszelkie dostępne na rynku amerykańskim certyfikaty środowiskowe, ponieważ zdrowie osobiste było kluczowym elementem projektu i kryterium standardu WELL Building.

Projektanci zwrócili uwagę na przykład na zastosowanie opraw oświetleniowych i systemów zasłaniających okna zaprojektowany tak, aby naśladować codzienny cykl temperatury i barw naturalnego światła dziennego, w celu maksymalnego wykorzystania wpływu światła naturalnego na zdrowie człowieka.

Oczywistym produktem do zastosowanie na podłodze stały się produkty Shaw Contract. Płytka dywanowa z podłożem Ecoworx wolnym od PVC i bitumenu oraz ekologiczny sposób montażu LokDots były naturalnym wyborem. Dodatkowo, certyfikat Cradle to Cradle Silver dla fabryki Shaw Contract upewnił zespół projektowy  i klientowa, że zastosowane wykładziny powstały w poszanowaniu zasad zrównoważonego rozwoju i równości społecznej.

Ludzie spędzają 90% czasu w pomieszczeniach zamkniętych, kształtując na bieżąco środowisko, w jakim przebywają. Nowa siedziba ASID ma być czymś w rodzaju żywego laboratorium dla "miejsca pracy przyszłości", gdzie współpraca, elastyczność, zrównoważony rozwój i dobre samopoczucie użytkowników stanowią główne czynniki projektowania. Nowe biuro ma być wzorem dla innowacyjnego designu miejsca pracy i miejscem, w którym można przetestować najnowocześniejsze pomysły.

Pracownicy nie mają wyznaczonych miejsc pracy, ale w miarę potrzeb wybierają przestrzenie, w których będzie się im optymalnie pracowało. Do wyboru są biurka w przestrzeniach open space, miejsca spotkań w otwartych przestrzeniach, ale również różnego rodzaju zamknięte pokoje do pracy indywidualnej czy mniejszych lub większych grup roboczych. Naturalne materiały, dynamiczne formy architektoniczne i desenie, które sugerują naturalne sekwencje i przestrzenne konfiguracje zostały strategicznie wykorzystane w całej przestrzeni, aby zmniejszyć stres i spowodować podniesienie poziomów funkcji poznawczych i emocjonalnych.

W celu wykorzystania biura, jako laboratorium zintegrowane pracownicy ASID nosili na przykład monitory sensoryczne w celu mierzenia wzorców mowy i ruchu ciała podczas współdziałania ze sobą oraz sposoby, w jaki zmieniają się te wzorce pod wpływem różnego otoczenia. W biurze zamontowano czujniki i aplikacje reagujące na różnorodne atrybuty środowiskowe przestrzeni i umożliwiające wyświetlanie odczytywanych danych w czasie rzeczywistym.

Realizacja została wyróżniona udziałem w finale konkursu fabryki Shaw Contract - Design is ... Award 2016.

 

Kategorie: Realizacje

The Music Project

komentarzy: 0
18 Grudzień 2012

W biznesie i wzornictwie ważnym jest, żeby się wyróżniać i patrzeć na świat przez pryzmat współpracy. Nieustanna zmiana naszego sposobu myślenia i sposobu, w jaki postrzegamy różne rzeczy, odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy Shaw Contract Group. Angażując innych w proces projektowania, są w stanie całkowicie odwrócić nasze postrzeganie, uzyskując nowe  i nieoczekiwane efekty.

The Music Projekt miał na celu stworzenie płytki dywanowej o uniwersalnym znaczeniu. Zdecydowano, że inspiracją będzie muzyka, ponieważ wszyscy na nią  reagujemy – jest bliska, znajoma, wszechobecna. The Music Project stanowi wizualną interpretację uniwersalnego języka muzyki, harmonii dźwięku, designu i nauki. Wyraźnie zaznaczono element współpracy w procesie projektowania ponieważ w  The Music Project zaangażowali się przedstawiciele różnych dyscyplin: projektant przemysłowy z Brooklynu Todd Bracher, zespół programistów komputerowych, muzycy oraz projektanci z Shaw Contract Group Design Studio.      

Osobą, która miała dyrygować zespołem został mieszkający obecnie na nowojorskim Brooklynie Todd Bracher, który okazał się idealnym kandydatem, posiadając dziesięcioletnie doświadczenie zagraniczne,  pracując dotychczas w Kopenhadze, Mediolanie, Paryżu i Londynie. Współpracował z jednymi z najbardziej prestiżowych marek na świecie, w tym z Capellini i Fritz Hansen. Jego doświadczenie obejmuje projektowanie mebli i przedmiotów ale również wnętrz i architektury. Nowojorski dziennik „Daily News” nazwał go „następnym wielkim projektantem Ameryki”. Był freelancerem , kierował Tom Dixon’s Design Studio i pełnił obowiązki profesora designu w l’ESAD w Reims we Francji. Był też Dyrektorem Kreatywnym luksusowej skandynawskiej marki Georg Jensen.

Todd nawiązał kontakt z Ruim Pereirą i Lucasem Wertheinem, absolwentami programowania komputerowego Uniwersytetu Nowojorskiego. Ci międzynarodowi eksperci od programowania (Rui jest z Portugalii a Lucas pochodzi z Brazylii) opracowali program do tworzenia grafiki na podstawie zaimportowanego utworu muzycznego.  Oprogramowanie to działa jak fizyczne otoczenie odczytujące ciężar i tonację każdego utworu, tworząc jego wizualne reprezentacje. To właśnie te grafiki stały się inspiracją dla kolekcji. Każdy z produktów – podobnie do muzyki, którą odzwierciedla – stworzono w taki sposób, aby nawiązywał  relację z jednostką w danej przestrzeni. Jako inspirację kolorystyczną wykorzystano efekty świetlne ze scen muzycznych na całym świecie. Przełożono je na fotografię, uzyskując poczucie miejsca i nastrojów wywoływanych przez poszczególne gatunki muzyczne.

„Wybraliśmy takie gatunki muzyki, które miały sens, a nie takie, które wydawały nam się bardzo niszowe”. Todd Bracher . W wyniku tej współpracy powstały płytki dywanowe  JAZZ  CLASSICAL  ELECTRONICA  AMBIENT, których źródłem muzycznym były następujące utwory: Jazz Lil’ Brother, Herbie Hancock, Classical Morning Passages, Phillip Glass; Eelectronica Marvelous Music Machine, Luke Vibert; Ambient Talisman, AIR.

Projekt po raz kolejny udowodnił, że  Muzyka jest formą sztuki, która przekracza granice kultur i łamie bariery. Miłośnikom wybranych gatunków, którzy oprócz doznań słuchowych poszukują tez stymulacji wzrokowej udostępniono więc kolejny obszar, poziom eksploatacji.

Kategorie: Inspiracje